lördag 16 april 2011

Palmsöndag

Veckan som kommer lär inte bli "för all andra" på denna blogg! Så har du svårt att läsa "kristet" (men det har jag ju sagt!) så logga ut direkt!

För er andra; här startar vi "dymmelveckan"!

Den vecka som jag ser som den absolut värstaste JUBEL-tiden!

OK - Jesus dog! Men om inte???? Var hade vi varit idag då?!?

Idag firar vi Herrens intåg i Jerusalem. Han kom som en segrare. Som en konung. Ridande på en åsna efter profetiorna,

Han hyllades av samma folk som några dagar senare skulle håna och kräva straff...

Idag sker samma sak i samma trakter....

Han visste vad som skulle ske. Han gick dit för ändå. För han ville oss det. Han ville oss den kärlek som visas av det offer som egentligen är otänkbart.  Vem offrar sitt liv?
VEM riskerar sitt liv genom att gå rakt in i ett  så'nt getingbo"? Finns vara en...

HALÅÅÅÅÅ!!! Jag som går i kyrkan och är döpt och så men... "Hosianna" är ju1:a advent!!!

Jo.... Ja...
Jag fick en förklaring från en av mina lärare i Bibelskolan. En f.d kyrkoherde ( JA Elsmarie, Einar...). Han förklarade varför man sjunger Hosanna (Näpp - ej felstavat!) vid första advent. Fattade noll. Föt det är ju NU!!!!

NUUUUUUUU!!!!

NU! NUUUU!

Kan vi i dagen samhälle acceptera att allting inte ÄR nu? Att vi kan vila i något?

NU kommer den abolut undebaraste helg du kan tänka!

NU börjar veckan som var den jobbigaste, värsta, "hemskaste" vår Herre fasade för.

MEN - det är också vår JUBELvecka!

Ni kommer kanske att bli förvånade äver en del tankar som kommer att dyka upp här under veckan.

Men då får det väl bli så! Det är min blogg och jag får vara hur "kristen" jag vill!

En tanke idag bara - om du inte gör något enda annat under fasta eller påskveckan, lyssna ändå på Bengt Johansson! Visor, rock, blues - allt du vill, med krisrtna texter!  Men det står du ut med om du hör t.ex Dolly, Plura mm annars

All gottt!
Eva
Ps
B J hittar du på youtube! Massor!